06 70 940 9557 hornyakorsi@gmail.com
Logó árak bővebben. Nagyon szerencsés vagyok, mert oly sokan keresnek meg egy-egy logó, arculattervezéssel, honlap készítéssel. Viszont a legtöbbször drágállják, nem értik miért kerülhet egy logó 50.000-100.000 Ft-ba. Ezért gondoltam, hogy írok nektek egy rövidke szösszenetet, hogyan is készül el egy logó, és miért kerül annyiba, amennyibe!

Logó árak alakulásának folyamata

Először is, az ügyfél elmondja az elképzelését, mire gondolt, milyet szeretne. Ekkor én felteszem a kérdéseimet: kik a célcsoport, kiknek és mit szeretnénk kommunikálni? Hol, és milyen formában fog a logó megjelenni? Amikor ezekre választ kapok, általában kiderül, hogy valószínű más tetszik a megrendelőnek, és más az ami a leendő ügyfeleket megfogná. Ezután próbálom azt a képet, ami nekem már megszületett a fejemben összekovácsolni azzal amit az ügyfél kér. Néha megpróbálom rábeszélni, hogy hagyja az elképzelését, ha nagyon elüt a célközönségétől.
Ezután kezdődik a kreatív munka.
Az elmondottak alapján már látom, hogy az a logó és arculat milyen lesz: komoly, vicces, üzleties, bohókás, egyszerű, vagy bonyolultabb…. Elkezdek a témában inspirálódni, színeket, képeket gyűjteni, ötleteket meríteni. Ezzel elmegy jó pár órám, és még mindig nem csináltam tulajdonképpen semmit. De legalább összeállt egy kép, aminek a vonalán el tudok indulni. Ilyenkor papírra vetem az elképzelést, skiccelgetek, lerajzolok pár elrendezést, stb… Utána kezdem csak meg vektorosan megrajzolni. Itt szeretném halkan megjegyezni, hogy a vektoros programot az Adobe-nál én havonta 7.800Ft-ért bérlem, nem beszélve az összes többi programról: Photoshop, InDesign.
Megszületik a grafika, természetesen jól kell hogy kinézzen fekete-fehérben is, a kiválasztott színekben kiszínezem, készítek több színvariációt is. Többféle elrendezést, és többféle grafikát is. A betűtípust is kiválasztom, és abból is készítek több variációt, majd bemutatom az ügyfélnek, és felteszem a kérdést: melyik irány tetszik?
Megjegyzésként itt még azt is megemlíteném, hogy a legtöbb jól kinéző betűtípust is meg kell vásárolni! Ez, és a program ára is jócskán hozzátesz a logó árához! Van olyan betűcsomag, aminek 240 dollár az ára.
Szóval bemutatom a munkámat az ügyfélnek, és kiválasztja ami tetszik, és ilyenkor még 2-3 változtatás történik.

És mi történik ezután?

Elkészült a logó! Szuper! Itt még nincsen vége a dolognak. Ilyenkor elkészítem a logó összes változatát, kicsi, közepes, nagy, jpg-ben és png-ben (átlátszó háttér). Elkészítem ugyanezt fekete-fehérben, itt már 12 változatnál tarunk, ami szintén idő, idő, idő. A számot duplázza, hogy meg kell csinálnom web-felbontásban is, és nyomtatásra ami nagyobb felbontást jelent. Ha kell még vízjel, miegymás, akkor azt is elkészítem. Gyakori, hogy ilyenkor 30-féle változata is születik a logónak.

Ekkor még mindig nincsen vége, elkészítem a logóhoz tartozó arculati kézikönyvet, ami tartalmazza a logó színeit, hexa kódját és a logó változatait, a betűtípusokat, és hozzá tartozó arculati elemeket. Ezeket is átadom az ügyfélnek, és itt van vége a munkámnak. Mindezt a munkát tükrözik a logó árak.
Remélem sikerült átadni, miért ennyibe kerül a logókészítés.
Ha neked is szükséged van egy ilyen precíz logótervezésre, akkor keress bizalommal! A kapcsolatok menüpontban tudsz nekem írni: